خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/01 - 01:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پاشایی در دیدار با رئیس گروه پارلمانی اندونزی APA :

لزوم تقویت همکاری‌های اقتصادی تهران و جاکارتا با تکیه بر اشتراکات

رئیس گروه پارلمانی ایران در مجمع مجالس آسیایی ضمن دیدار و گفتگو با رئیس گروه پارلمانی اندونزی بر تقویت همکاری های اقتصادی با تکیه بر اشتراکات دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیئت پارلمانی  جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)، در حاشیه اولین نشست هیئت رئیسه این مجمع با فادلی زون، رئیس گروه پارلمانی اندونزی دیدار و گفتگو کرد. 



معصومه پاشایی بهرام،  با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان ایران و اندونزی بر توسعه همکاری ها و تقویت مناسبات دوجانبه  تأکید و اظهار داشت: تهران و جاکارتا  می توانند با تکیه بر اشتراکات موجود  همکاری های اقتصادی و تجاری خود را بیش از پیش تقویت کنند.



وی افزود: برخی موانع از جمله نقل و انتقالات مالی با تکیه بر ارزهای ملی و شیوه  تجارت تهاتری قابل رفع است. 



رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA ضمن محکومیت افراط گرایی در جهان خاطر نشان کرد: اتحاد میان کشورهای مسلمان، موفقیت آنها را در همه عرصه ها به دنبال دارد و  می تواند اثرات این اقدامات مخرب را خنثی نماید. 



فادلی زون، رئیس گروه پارلمانی اندونزی در مجمع مجالس آسیایی در ادامه این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین تصریح کرد: ضروری است نهادهای تجاری و اقتصادی دو کشور ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند. تجار و بازرگانان می توانند با برگزاری نشست های مستمر چالش های موجود را حل و فصل نمایند.



وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم های یکجانبه گرایانه توانسته است به توسعه و پیشرفت خوبی دست یابد.



محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی APA در این ملاقات ، با اشاره به توسعه علم  و دانش به عنوان قدرتی مهم در عصر کنونی گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است کشورهای اسلامی می توانند در حوزه فناوری به پیشرفت هایی دست یابند که بر قدرت آنها در عرصه های بین المللی بیافزاید. کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی  مجمع مجالس آسیایی دغدغه های فرهنگی کشورهای آسیایی و همچنین جهان اسلام را در این کمیته دنبال می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310424
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار